Prichádzajú zmeny, spojenie Koliby a Kramárov bude rýchlejšie


Pôvodná linka 44 často nevedela prejsť cez úzke uličky so zaparkovanými autami a spomaľovali ju aj smetiarske autá, ktoré nemala ako obísť. Po miernej úprave trasy, keď linka pod zmeneným označením 145 vynechá malú zachádzku s nízkym dopytom cestujúcich, a nasadení nových, väčších a pohodlných minibusov bude spojenie Koliby s Kramármi rýchlejšie až o štvrtinu. Trasa po Klenovej ulici nebude prevádzkovaná, v pracovných dňoch budú v podobnej trase zabezpečené školské spoje ráno od Národného onkologického ústavu po Vlárskej a Bárdošovej na Kolibu, popoludní z Koliby po Bárdošovej a Vlárskej k Národnému onkologickému ústavu. V ostatných časoch bude možné smerom k NOÚ a od neho prestúpiť na zastávke Bárdošova na linku 209. K zmene trasy sme pristúpili aj z ďalších dôvodov – linka 44 premávala po ťažko prejazdných uliciach pre nové širšie minibusy, na zachádzkach bola minimálne využívaná a linka by mala prioritne jazdiť tam, kde neexistuje žiadne iné spojenie MHD (v tomto prípade Jaskový rad) a nie tam, kde je spojenie na vedľajšej ulici. Na Bárdošovej ulici bude zriadená nová zastávka Guothova, ktorá nahradí doterajšiu zachádzku. Tiež sa zvýši počet spojov na Jaskový rad. Minibusy sme nasadili do premávky v decembri minulého roka a disponujú moderným informačným systémom, ktorý zobrazuje prestupy v reálnom čase, a tak budete presne vedieť, na aký spoj stíhate na Bárdošovej prestúpiť.

Na Kolibe bude cestovný poriadok prispôsobený tak, aby bolo možné prestupovať na linky 144 a 203, a aby viac zodpovedal potrebám rodičov a detí pri ceste do škôl
a škôlok. Z 30 až 60-minútového intervalu sa stane pravidelný 30-minútový od 6. do 21. hod. Zvýši sa tak kvalita a spoľahlivosť poskytovanej MHD v týchto lokalitách.

Od 27. marca vzniknú aj dve nové zastávky na obsluhu rozvíjajúcich sa oblastí. Na linkách 36, 37 a N37 bude zriadená nová obojsmerná zastávka na znamenie Kulháň medzi zastávkami Podkerepušky a Dievčí hrádok. Zmeny nastanú aj v oblasti obsluhy Jaroviec, Rusoviec a Čunova. Na trase liniek 91 a N91 vznikne nová obojsmerná zastávka na znamenie Konopiská medzi Čunovskými jazerami a MiÚ Čunovo. Zastávka sa bude nachádzať ešte pred vjazdom do Čunova.

  • Na linke N91 bude premávať nový spoj z Čunova o 4:22, ktorý nahradí spoj linky 91 o 4:30. Z nového spoja linky N91 bude možné na zastávke Jasovská prestúpiť na linku 91 smer Most SNP a na linku 98 smer Kukučínova. Linka 91 začne z Čunova premávať o 4:45 a bude mať od začiatku prevádzky zlepšený interval na 20 minút. Vozidlá liniek 91 a 191, ktoré začínajú alebo končia v petržalskom autobusovom depe, budú prepravovať cestujúcich aj na ceste medzi poslednou riadnou zastávkou a Depom Petržalka. Tieto spoje budú označené v cestovnom poriadku.
  • Linka 29 v smere do centra mesta nezastaví na zastávke Malá scéna na Dostojevského rade, ale až na svojom dnešnom výstupišti, za rohom na Krupkovej ulici, s názvom Malá scéna. Smerom do Devínskej Novej Vsi zostáva obsluha nezmenená, nástupište na Pribinovej ulici bude označené názvom Malá scéna.
  • Na linke 51 budú počas pracovných dní mimo špičky na základe požiadavky MČ Nové Mesto spoje predĺžené cez Kukučínovu na Trnavské mýto a zároveň sa v sedle predĺži interval linky z 15 na 30 minút. Spoje v predĺženej trase budú na zastávke MiÚ Nové Mesto zastavovať na Riazanskej ulici, pričom bežné spoje na Vajnorskej ulici pred obchodným centrom.
  • Na základe požiadavky obyvateľov v okolí obratiska Lopenícka bude doba prevádzky linky 151 skrátená a autobusy budú po novom premávať iba v čase od 6. do 20. hodiny.
  • Aj na linke 20 bude mierne zmenený cestovný poriadok a na najvyťaženejšie spoje na pracovné zmeny na 6., 14. a 18. hodinu bude nasadený kapacitnejší autobus.
  • Na linke 65 pridávame nový spoj cez pracovné dni o 5:01 z Čiližskej do Rače. Tým zlepšujeme od začiatku prevádzky interval z 30 na 15 minút vzhľadom na vysoký dopyt po cestovaní v tomto čase.
  • Na linke 83 nebude premávať prvý ranný spoj z Petržalky z dôvodu jeho nízkej vyťaženosti.
  • K miernym úpravám dochádza aj v cestovnom poriadku linky 87.

 

Spolu s týmito zmenami mali podľa pôvodného plánu pribudnúť aj dve novinky – nová linka 154 k Horárni Krasňany a predĺžená linka 66 do východnej časti Mlynských nív – oblasť Grófska niva. Výpadok tržieb DPB však už dosiahol vyše 23 miliónov eur, čo negatívne ovplyvnilo aj rozvoj MHD v hlavnom meste a realizácia týchto zlepšení sa preto odkladá na neurčito.