Reklama
Reklamné názvy zastávok
Pravidlá pre názvy zastávok
Pravidlá pre názvy zastávok upravuje Metodika tvorby názvoslovia zastávok, ktorá bola schválená Komisiou dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva dňa 10.3.2020. Uvedená metodika vo výnimočných prípadoch umožňuje používanie reklamných názvov zastávok, pokiaľ sú dodržané špecifické pravidlá:
- Limitovať počet zmien názvov zastávok na 1 ročne.
- Názov zastávky má najviac 18 znakov.
- Názov zastávky nesmie mať viac ako 3 slová.
- Prioritne sa používajú krátke slová.
- Najvhodnejšie sú jednoslovné názvy.
- Rovnaký názov zastávky pre rôzne nástupištia môžu mať len tie nástupištia, kde ide o protismerné zastávky rovnakých liniek alebo kde je možné medzi linkami prestupovať.
- V rámci siete liniek v Bratislave sa nemôžu vyskytovať podobné názvy zastávok, ktoré sú vzájomne ľahko zameniteľné.
- Názvy zastávok musia byť jednoznačné, tzn. v rámci Bratislavy nesmie existovať iná lokalita, ktorá by mohla byť označená rovnakým názvom.
- Prednosť má významnejší objekt/lokalita pred menej významným. V prípade výskytu viacerých rovnocenných objektov/lokalít v okolí zastávky sa použije spoločný názov pre všetky.
- Prednosť majú medzinárodne zrozumiteľné názvy/skratky pred názvami/skratkami zrozumiteľnými iba v slovenčine. V prípadne nemožnosti použiť vhodný medzinárodne zrozumiteľný názov v slovenčine, pridať k názvu aj medzinárodne zrozumiteľný názov alebo použiť názov, ktorý je zrozumiteľný aj na Slovensku.
- Prednosť majú dlhodobo nemenné názvy pred názvami, ktoré sa môžu meniť.
- Pri označovaní zastávok miestopisnými názvami sa používa (v uvedenom poradí):
- názov lokality (aj historický), pokiaľ ho možno jednoznačne priradiť k danej zastávke
- názov ulice križujúcej linky
- názov ulice, po ktorej premávajú linky
- Ak je nový názov v zmysle vyššie uvedených pravidiel rovnocenný s existujúcim názvom alebo len o málo lepší, ponechá sa existujúci názov.
- Ako oddeľovač častí názvu zastávky sa použije čiarka.
- Reklamné názvy sa používajú iba vtedy, ak sú v zmysle predchádzajúcich pravidiel vhodnejšie ako miestopisné názvy.
Cenník
DPB, a. s. v nadväznosti na uvedené pravidlá ponúka možnosť použitia reklamného názvu zastávok. Cena je určovaná transparentne na základe nasledujúcich pravidiel:
- Za každý spoj podľa bežného (nevýlukového) grafikonu, ktorý prechádza danou zastávkou, je cena stanovená na 10 eurocentov, minimálne však 10000 € ročne, resp. 833,33 € mesačne.
- Náklady DPB, a. s. na premenovanie zastávky (spojené napríklad s prípravou a tlačou cestovných poriadkov, máp, schém, informačných materiálov, úpravou označníkov zastávok a zmenou všetkých informačných systémoch) sú zahrnuté pri zavedení názvu zastávky a pri zrušení názvu zastávky na konci prenájmu názvy zastávky. Tieto náklady predstavujú približne 10000 € na každé samostatné premenovanie zastávky (tzn. približne 10000 € pri zavedení a približne 10000 € pri zrušení reklamného názvu) a určené sú v každej cenovej ponuke individuálne na základe konkrétnych dotknutých prvkov v MHD.
Do ceny zavedenia názvu zastávky sa pripočíta poplatok zavedenie názvu zastávky vo výške 1000 € v prípade, ak ide o názov, ktorý odborné zložky DPB, a. s., Hlavného mesta SR Bratislava a Bratislavskej integrovanej dopravy, a. s. vyhodnotia ako vhodný, tzn. plne v súlade s pravidlami v Metodike. V opačnom prípade sa pripočíta poplatok za zavedenie názvu zastávky vo výške 30000 €.
Postup
V prípade záujmu o reklamný názov zastávky nás kontaktujte na marketing@dpb.sk
Následne vám zašleme cenovú ponuku. V prípade jej akceptovania bude návrh na zmenu názvu zastávky predložený na Komisiu dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva. Reklamný názov bude možné zaviesť až na základe jeho schválenia Komisiou dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva a po podpise zmluvy s DPB, a. s.